Chodzi o realny koszt eksploatacji takiego BSE z LPG gdzie auto nie jezdzi typowo po miescie :szeroki_usmiech
LPG - czy założyłbyś jeszcze raz?
Zwiń
X
-
U mnie w trasie jazda emerycka 5,9l( czytaj konwojowanie), srednia z ostatnich tras 7,3l przy predkosci na autostradach 140km/h,Zamieszczone przez MaicroftChodzi o realny koszt eksploatacji takiego BSE z LPG gdzie auto nie jezdzi typowo po miescie :szeroki_usmiech
powyzej 150km/h robi sie wir w baku
Komentarz
-
-
baca10, Ja wiem po jakiej trasie jezdzi Johny i wiem, ze mnie mi to by nie palilo.
Tak wiec dlatego BKD pali tyle a nie mniej
Zeby nie było, miałem w ubieglym roku szanse pokochac LPG. Ale nie zrobilem tego, bo ASO Fiata nie potrafilo zaintalowac tego poprawnie, a serwis producenta LPG 2 razy to poprawial i dalej nie bylo dobrze.
Komentarz
-
-
ja niestety nie wiem, więc w ogóle nie wiem o czym tu sobie rozmawiacie :lol: :szeroki_usmiechZamieszczone przez Maicroftbaca10, Ja wiem po jakiej trasie jezdzi Johny i wiem, ze mnie mi to by nie palilo.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zacna Katowicka z 15-toma fotoradarami z ktorych ze 3 sa aktywne na dystansie Katowice-BB-Katowice, gdzie bywa iz w godzinach kiedy wiekszosc jedzie do pracy stoisz w korku, nie rozpedzisz sie wiecej jak 90 bo tiry blokuja, albo trzeba wyprzedzac wszystko co sie rusza. Tak wiec wymienione czynniki, nie przyczyniaja sie do oszczedziania :twisted:Zamieszczone przez szkodaja niestety nie wiem, więc w ogóle nie wiem o czym tu sobie rozmawiacie :lol: :szeroki_usmiechZamieszczone przez Maicroftbaca10, Ja wiem po jakiej trasie jezdzi Johny i wiem, ze mnie mi to by nie palilo.
Komentarz
-
-
panowie tamm takie pytanie czy ktoś zakąłdał to 1.6instalacje TAKADY coś słyszeliscie moze. bo nie wykluczone ze uda mi się kupić auto bez gazu i będe chciał wstawic. takada w innych silnikch spisuje sie dobrze z tego co słyszałem. Cena dużo niższa od brc. miał ktoś jakieś doczynienia wie ktos cośBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
realne zużycie paliwa to 9,4LPG + 1,5lPB z niemal 60kkm z jazdy mieszanej (pierwsze 30kkm) i głównie miejskiej (ostatnie 30kkm - znacznie podniosło zużycie benzyny) Koszt paliwa 1 km to było ok. 27gr/km i na pewno nie mam lekkiej nogi. Porównajcie sobie to z 6,5-7l ON w trasie i niestety 9l ON w mieście. Zaraz się podniesie larum, że palą mniej. Może komuś Octavie palą mniej, mnie nie. Mój Outek pali w granicach 4,9 (rekord) - 12,5 (rekord). Średnią mam 8,16 z 90kkm. Można odjąć 1,5l na wielkość samochodu, napęd 4x4. I tak wyjdzie że LPG jest NAJTAŃSZE w eksploatacji. Koszty dodatkowych przeglądów, napraw wcale tego w istotny sposób nie zmieniają. Diesle też wymagają napraw i jak już się taka zdarzy to całą ekonomię diesla można wyrzucić do kosza. Zakup diesla to też 10kzł więcej. Obecnie mam dwa samochody w domu i żaden nie ma LPG. Jeden bo za mało jeździ, drugi bo jest duży i dużo, szybko jeździ. Diesel jest na pewno wygodniejszy w trasie, ale nie w mieście. Diesel lepiej przyspiesza bez redukcji, ale porównywalnie z redukowaniem. Diesel daje możliwość podkręcania (dzięki Ali) ale wymiana sprzęgła i dwumasy jest dodatkowym kosztem tej przyjemności (u mnie 6,5kzł po 90kkm :evilZamieszczone przez MaicroftChodzi o realny koszt eksploatacji takiego BSE z LPG gdzie auto nie jezdzi typowo po miescie
. Czy kupiłbym Outlandera z LPG - nie (BTW nie kupiłbym już też drugiego Mitsubishi, a Octavie miałem dwie własne i 1 służbową). Czy Octę dla normalnych, niekomercyjnych jazd 20-30kkm rocznie kupiłbym 1,9 czy 1,6+LPG - zdecydowanie wybrałbym tańszy o 10kzł wariant z LPG. Poniżej 10kkm/rok wybrałbym benzynę bez LPG.
[ Dodano: Pią 25 Mar, 11 09:34 ]
blackrs, myśl nie tylko o założeniu, ale również o serwisowaniu. Różnice cen filtrów i przede wszystkim dostępność części może być znacznie niższa za dwa lata
Komentarz
-
-
przeliczyłem sobie wszystko poczytałem sporo no i wyszło ze jak kupuje auto an ok 6-8 lat to jednka gaz bedzie najbardziej mi odpowiadał. dizel odpada bo robie raczje krókie przebiegi. teraz kwestia tego że jak kupie auto bez gazu to jakiej firmy gaz założyć .BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Jesli chodzi o koszt - efekt to firmy BRCZamieszczone przez blackrsprzeliczyłem sobie wszystko poczytałem sporo no i wyszło ze jak kupuje auto an ok 6-8 lat to jednka gaz bedzie najbardziej mi odpowiadał. dizel odpada bo robie raczje krókie przebiegi. teraz kwestia tego że jak kupie auto bez gazu to jakiej firmy gaz założyć .
Komentarz
-
-
Jest to oczywista oczywistość dla ludzi liczących się z kosztami w głównej mierze.Zamieszczone przez rezonCzy Octę dla normalnych, niekomercyjnych jazd 20-30kkm rocznie kupiłbym 1,9 czy 1,6+LPG - zdecydowanie wybrałbym tańszy o 10kzł wariant z LPG. Poniżej 10kkm/rok wybrałbym benzynę bez LPG.
Dylematy mają osoby z uprzedzeniami i nie mogący się pogodzić z faktem, że jako słabiej zarabiające społeczeństwo w skali europy zmuszeni jesteśmy kombinować z jakimiś alternatywami typu LPG albo tankowaniem Pb za wschodnią granicą... I ja ich rozumiem, też wolałbym jeździć na benzynie (ropie) bez pieprzenia się z gazem tak jak robią to na zachodzie. W ankiecie zmuszony byłem jednak zakreślić krzyżyk przy TAK.
Komentarz
-
-
Nie jest az tak źle. Rano jest w miare pusto i dojazd do Bielska zajmuje mi 40 min, z czego połowa trasy na tempomacie. Popołudniu już gorzej bo powrót zajmuje 1h. :evil:Zamieszczone przez MaicroftZacna Katowicka z 15-toma fotoradarami z ktorych ze 3 sa aktywne na dystansie Katowice-BB-Katowice, gdzie bywa iz w godzinach kiedy wiekszosc jedzie do pracy stoisz w korku, nie rozpedzisz sie wiecej jak 90 bo tiry blokuja, albo trzeba wyprzedzac wszystko co sie rusza. Tak wiec wymienione czynniki, nie przyczyniaja sie do oszczedziania :twisted:Zamieszczone przez szkodaja niestety nie wiem, więc w ogóle nie wiem o czym tu sobie rozmawiacie :lol: :szeroki_usmiechZamieszczone przez Maicroftbaca10, Ja wiem po jakiej trasie jezdzi Johny i wiem, ze mnie mi to by nie palilo.
Co do instalki LPG to może faktycznie mam szczęscie bo nic sie nie dzieje. W poprzednim aucie miałem II-gen ( Panda i Tartarini ) i tam problemów miałem co niemiara.
Komentarz
-
-
O1 Tour 1.6 z gazem od nowości. Na razie 25 000 km ze średnim spalaniem ~8,5 l/100km.
Jak dotąd żadnych problemów nie licząc wymiany czujnika temp. wymienionego przy 19 500 km
Jazda dojazd z mojej mieściny do Łodzi i z powrotem 14tką na której ostatnio częściej stoi się w korkach niż jedzie płynnie z realnym kosztem LPG+Pb 24-25 pln/ 100km.
W butlę wchodzi nieco ponad 42l co wystarcza na bez mała 500 km więc zasięg raczej nie zasmucający chociaż dzisiaj chyba zdecydowałbym się na zbiornik co najmniej 10l większy.
Pisanie o olbrzymich kosztach przeglądów LPG to mitomania. Jak policzymy koszt zakupu 1,6 + LPG vs 1.9 TDi to już na starcie jesteśmy do przodu na wszystkie przeglądy i naprawy w okresie eksploatacji auta.
Generalnie życzę bezawaryjnej i oszczędnej jazdy.Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG


Komentarz
-
-
ja u siebie w Mondku ma instalację sekwencyjną STAG. Mam 3 filtry u siebie i ich komplet to:
1. filtr fazy ciekłej - 15zł
2. filtr fazy lotnej - 5zł
3. dodatkowy filtr tomasetto - 10zł
gazownicy mi mówili że te filtry wymieniac co ok 15tysi ale wymieniam je sobie co 10tys bo ich ceny są i tak śmiesznie niskie. Koszt wtrysków np. Magic tez są małe (za komplet 6 sztuk ok 400zł). W przeciwieństwie do cen wtrysków diesli...
miałem 2 diesle pod maską i dwa benzynki z lpg więc mam porównanie.
Wszystko ma swoje plusy i minusy. Ale patrząc na to wszystko co się dzieje to do pracy będzie Fabia lub Octavia z LPG.Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Agamek12, no to tak jak napisałem. Koszt filtrów to około 20-30zł. Wymieniam je sam bo wszystko jest banalnie proste. No a jeśli ktoś się boi to u gazownika za 10zł wymienią
Reduktor w zależności jaki to koszt koło 300-400zł.
Wtryski Magic to za 6 szt koło 400zł.
ale tego się nie wymienia co miesiąc
u mnie wtryski polatały 2 lata. mogły być zregenerowane, ale odrazu założyłem mocniejsze. reduktor tez ponad 2 lata smiga i ma się cały czas bardzo dobrze. Powymieniałem teraz też niedawno wszystkie przewody gazu bo poprostu starzeją się. Ale to mnie akurat nic nie kosztowało. Zresztą ceny tego też są śmiesznie niskie.
Koszt regulacji to w zależności gdzie. od 50-100zł.
ja mam swoich dwóch zaufanych gazowników i zawsze wszystko robią profi
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Tak, jak piszesz, taniej kupisz nową butleZamieszczone przez milosz.k10 lat to sporo czasuZamieszczone przez Agamek12i po 10 latach butla
ale gdyby nawet przyszło ją wymienić to koszt też nieduży 250-400 PLN zależnie od producenta albo legalizacja ale to aktualnie chyba niespecjalnie opłacalny zabieg.
Komentarz
-
-
Dokładnie tak, filtry i ewentualne podpięcie do kompa.Zamieszczone przez Agamek12Czyli co, przy "dobrym wietrze" jakies 100-150zł na serwis co 10-15kkm?
No i ewentualnie po kilkudziesieciu tysiącach kilometrów jakieś poważniejsze wymiany (reduktor, wtryski, sterownik, itp.?) i po 10 latach butla?
Butla - obligatoryjnie - przepis.
Reduktor - zależy od samego reduktora, nie jest powiedziane, że po takim przebiegu trzeba będzie wymieniać. Niemniej jednak można reduktor policzyć i później się miło rozczarować
.
Wtryski - dla świętego spokoju tak, chociaż też reguł nie ma. Jest to zalezne od samych wtrysków. Są wtryski bardziej podatne na jakość gazu i bardziej, powiedzmy, odporne. Są lepsze i gorsze
. Generalnie wtryski i reduktor zależą od jakości gazu.
Sterownik - wymiana tylko po jakimś fizycznym uszkodzeniu lub "bo sobie klient zażyczył". Zazwyczaj można podmienić wersję softu na nowszą i tyle. Sterownik jest w zasadzie najmniej narażony na wymianę.
Te "poważne" wymiany nie są straszne cenowo wbrew pozorom. No chyba, że sobie zażyczysz Keihiny (gruubo ponad 1 tys za 4 wtryskiwacze, reszta wtryskiwaczy jest o wieeeele tańsza). Reduktor nie jest drogi. Wydajny (obskakuje silniki o dużych mocach, np 300 KM) Scorpion GT kosztuje kilka stówek bodajże.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz